Vang sparebank er nest best av alle bankene i Eika-gruppen på både person- og skadeforsikring. Utmerkelsen kom under det årlige markedstinget for bankene forrige uke.
Banksjef i Vang sparebank, Arnfinn Helge Kvam, er sjølsagt stolt.
– Å oppnå to andreplasser er fantastisk! Dette sier mye om engasjementet og kundeomsorgen blant de ansatte. Det som er mest gledelig med disse resultatene, er at det viser at våre kunder er godt ivaretatt på flere områder, og har et godt sikkerhetsnett dersom noe alvorlig skulle skje med dem eller familien, sier han.
Teamleder Eli Belsheim forteller om en bevisst satsing siste året.
– Vi har tatt innover oss at tidene har endret seg, og vi må tilpasse oss kundene våre – det er de vi er til for! Våre kunder setter pris på å ha en fast kontaktperson, og få ordnet det de trenger på en enkel og grei måte. I tillegg er det vårt ansvar å snakke med kunden om de viktige tingene i livet; økonomi, fremtidsplaner og sikkerhet for en selv og de man er glad i.
Solid 2015 for banken
2015 var et år der Vang Sparebank opplevde stor tilstrømning av nye kunder.
- Det er i stor grad jungeltelegrafen som gjør at folk kontakter oss, i kombinasjon med gode betingelser, forteller Belsheim.
– Når en kunde har vært på møte hos oss, er det tydelig at dette blir snakket om i familien og vennekretsen. Tilbakemeldingen er at i lokalbanken blir kunden sett og opplever at vi har god tid til dem. Dette slår tydeligvis an!, smiler en fornøyd teamleder.
Satser på bedrifter
Bedriftskundene er også viktige for lokalbanken, og er et satsningsområde: En rapport fra Menon business Economics viser at lokalbanken er viktig for den typiske bedriften i Vang Sparebanks naturlige satsningsområde. Lokalbanken gir flere og større lån enn de store bankene, til disse kundene.
– Dette er en styrke vi har, fordi vi kjenner lokalmiljøet vårt godt. Fra bedriftskundene hører vi ofte at det er kort vei fra tanke til iverksetting, og både lån og andre behov løses raskt. Dessuten tar vi oss tid til å møte kunden der kunden er, og bli godt kjent med bedriften, sier Belsheim.
For 2016 er målet vårt å utvikle oss videre til stadig å bli bedre kunderådgivere. Dette gjør vi ved å ha stort fokus på stadig kompetanseheving. Vi ønsker å vise kundene våre at hos oss får de en god og helhetlig plan for sin økonomi, utarbeidet sammen med en kompetent og engasjert rådgiver.
PRESSEMELDING